|
|||||||
| Welkom op het F&L Forum Portal. |
|
Beste bezoeker, Welkom op ons forum, kom verder en hou het niet alleen bij een kijkje. Het registreren voor dit forum is namelijk een fluitje van een cent en dan kun je gezellig meepraten over allerlei onderwerpen. Als je dan toch bezig bent, neem dan meteen even de veelgestelde vragen door. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
De laatste puntjes op de i... Toch een klein beetje meer rust in de voorgrond en een vergeten boomstronk rechts (met dank aan Marrie!)
![]() Marrie, jou schilderij is echt mooi aan het worden, heel mooie kleurcombinatie. En Ashcat: bedankt voor de waardering, ik heb er ook zelf veel plezier mee gehad. Op naar de volgende!
|
@ Marrie: ik vind dat je dat zeker goed gedaan hebt. Nu zou ik die kleur van de bloem inderdaad een beetje terug late komen in de hond, kan donkerder of lichter, wat je zelf mooi vind. Ook zou je van die kleur een highlight kunnen maken bij de bomen. Moet je het misschien iets meer verzadigen maar misschien dat dat werkt. Zo niet, gewoon weer weghalen
![]() @ Hannah: Die is zeker nog wat beter geworen zo. Helemaal leuk ![]() |
||
|
Ja, ik vind zelf ook de tweede veel mooier, maar ik dacht dat dat niet de bedoeling was, de schets eroverheen te laten liggen zeg maar.
Maar er aan beginnen was voor mij een twijfel, omdat ik vroeger wel veel kleurde in kleur boeken maar nooit had geschilderd, of je moet die paar schetsen mee rekenen die C. Vrolijk hier al eens eerder neer zette. En nog heb ik het gevoel dat ik niet schilder maar "ïnkleur" Maar ik ga ook nog eens proberen met andere penselen te werken, en dat het dan toch meer verf lijkt. Maar ik heb hier zeker weer een boel van geleerd, en wil dan ook graag meneer C.Vrolijk bedanken voor zijn schets, want tekenen kan ik echt niet. |
||
|
Dank je wel voor je compliment Lennartm.
Zelf hed ik ook niet gedacht dat dit het resultaat zou worden maar zo zie je maar, soms kun je meer dan je denkt, dus ik zou zeggen probeer het ook eens! Je leert er in ieder geval veel van. |
||
|
Wauw,..ziet er mooi uit,..en i.d.d. met schets is ie beter. Schetsen mogen immers (m.i.) óók gezien worden. Enne,....meestal ontstaat een "echt" schilderij ook eerst op papier/tekentafel, en vandaar uit wordt de tekening op doek aangebracht, en "ingekleurd" zoals je dat noemt. Is helemaal niets verkeerds aan hoor. Schilderen is alleen "maar" een techniek om iets in kleur te krijgen, en of je dat nu doet met pixels of met wat voor materiaal dan ook, het is en blijft een techniek. Hetzelfde geldt overgens voor tekenen, ook dat is een als je er zo naar kijkt alleen maar een techniek om je fantasie op papier te krijgen, en sommigen kunnen dat nu eenmaal beter met een potlood, en anderen hebben daar andere manieren (stock-foto's b.v.) voor gevonden. Waar het uiteindelijk op neer komt,..is dat je je fantasie de vrije loop laat, en deze aan anderen probeert te laten zien. (I rest my case...)
![]()
Ik sta ff versteld van de kleuren,.....en dat is positief bedoeld. Ik ben benieuwd hoe jij hier mee verder gaat, het begin is alvast veelbelovend,...Chappeau
Ook ik sta versteld van de kleuren. Ik vind ze ook hartstikke leuk maar heb wel een aanmerking. Het blauw is naar mijn idee een iets te drastische verandering ten opzichte van eht overige voornamelijk roze getinte werk. Sterker nog, het is bijna het tegenovergestelde van de kleur van het water. Die kleur trekt het werk naar mijn idee dan ook een beetje uit balans. Het is natuurlijk ook zo dat de kleur van het water voor een groot gedeelte afhangt van de weerspiegeling van de lucht. Dus als je die kleur wil houden zou ik daar zeker wat van laten terugkomen in het water
Maar verder vind ik het dus wel erg leuk ![]() |
||
|
Bedankt voor jullie reakties.
Door omstandigheden is het een even wat langere pauze, maar ik doe er wel mee verder. 'k ben zelf ook benieuwd wat ik ervan kan maken @Sven : de volgende stap is wat ik hiervoor had gelezen "kleuren laten terugkomen" dus misschien lukt het mij wel te doen wat jij zegt. ![]() |
||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze topic bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
|
|