|
|||||||
| Welkom op het F&L Forum Portal. |
|
Beste bezoeker, Welkom op ons forum, kom verder en hou het niet alleen bij een kijkje. Het registreren voor dit forum is namelijk een fluitje van een cent en dan kun je gezellig meepraten over allerlei onderwerpen. Als je dan toch bezig bent, neem dan meteen even de veelgestelde vragen door. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
een tutorial waaraan ikzelf veel plezier heb gehad
![]() hij staat op http://themegamag.com/tutorials/draw...-in-photoshop/ ![]() |
||
|
Bovenin je layer kader zitten een paar knopjes. Onder andere eentje die eruitziet als een vierkant met blokjes erin. Als je je laag selecteerd en op dat knopje drukt kun je alleen nog hetgene veranderen wat al kleur bevat. Als je dat dus hebt gedaan, kies je de kleur die je wil hebben als voorgrond kleur en druk je alt + backspace. Dan moet het lukken
![]() Een geinig mannetje heb je hier Groningen! Ik ben er ook wel benieuwd naar of je hier nog meer aan gaat toevoegen. |
||
|
Ontzettend leuk gemaakt Groningen! Ik heb de tut op het net bekeken en zag dat het een geweldige oefening voor de pen-tool is.
Ik ga hem tzt ook wel eens maken denk ik, dus bedankt voor de tip!
Quote:
helemaal geen domme vraag hoor bij die stap heb ik ook even moeten prutsen voordat ik het snapte bij deze tut maak je steeds shape-layers aan (zorg dat je tool daarop staat ingesteld) in zo'n shape-layer zie je eerst een blokje met de kleur en daarnaast een soort laagmasker met de vorm dubbelklik op het eerste blokje en je kunt de kleur veranderen denk er aan om de laagstijlen (layerstyles) van de gekopieerde lagen te verwijderen en de orginele laag incl laagstijlen boven de kopieën te zetten |
|||
|
Quote:
wie weet er een leuke quote voor in een tekstballon? ![]() |
|||
|
't Is een hele leuke, Groningen. Je bent een enthousiast tutter zie ik wel. Bij mij komt het er nooit van maar het lijkt wel erg de moeite waard. Ik kijk graag naar de resultaten.
|
dank je wel
![]() ik heb nu via psd-tuts+ ook een cartoonfiguur tekenen tutorial gevonden en 'm natuurlijk ook gemaakt link naar tutorial: http://psd.tutsplus.com/tutorials/il...boy-character/ het resultaat (kost wel veel tijd hoor!) ![]() ---------------------------------------------------------------------------------- NB: ik heb zelf heel donker haar ik draag deze op aan de dochter van ChIandra4U ![]() |
||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze topic bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
|
|